Pracujesz w warsztacie samochodowym i masz wrażenie, że ciągle brakuje Ci czasu? Jeśli tak, to czytaj dalej. W tym artykule podpowiemy, w jaki sposób możesz usprawnić swoją pracę w warsztacie samochodowym i dzięki temu oszczędzić nawet 2 godziny dziennie.
Skontaktuj się z nami
Jesteś właścicielem lub pracownikiem warsztatu? Często sam nie wiesz, w co ręce włożyć? Pracy nie brakuje, co chwilę wychodzą nowe, czasami nieprzewidziane sytuacje, naprawy, a do tego dochodzi obsługa klientów, zamawianie części i nierzadko problemy z ich dostępnością w hurtowniach. Jeśli temat brzmi znajomo, to czytaj do końca. W tym artykule dowiesz się:
- na co traci się najwięcej czasu w warsztacie samochodowym,
- jak szybciej obsługiwać klientów,
- jak radzić sobie z niską dostępnością części samochodowych,
- jak platforma Motorro może usprawnić Twoją pracę.
Spis treści:
- Ciągły brak czasu w warsztacie samochodowym – skąd się bierze?
- Tracisz czas? Tracisz pieniądze.
- Na co w warsztatach samochodowych traci się najwięcej czasu? [Ankieta]
- Jak oszczędzić nawet 2 godziny dziennie podczas pracy w warsztacie?
- Jak działa Motorro?
- Opinie na temat platformy Motorro / Czy platforma Motorro działa?
Ciągły brak czasu w warsztacie samochodowym – skąd się bierze?
Pracujesz w warsztacie samochodowym. Swój czas dzielisz między naprawy, zamawianie części, realizację wycen i obsługę klientów. Czujesz, że ciągle brakuje Ci czasu. Znany temat? Zastanów się:
Ile razy zdarzyło Ci się, że potrzebowałeś daną część “na już”, a Twój podstawowy dostawca nie mógł Ci jej zapewnić? Być może musiałeś szukać jej w innych hurtowniach, co wiązało się z poświęceniem kolejnych godzin na poszukiwania.
Ile razy miałeś sytuację, w której klient nie chciał kupować u Ciebie części, bo “sam znajdzie taniej”? Lub mówi, że “jeszcze się zastanowi” i nie wraca, bo konkurencja ma to samo “taniej” lub “szybciej”? Lub wraca kilka dni później, a Ty jeszcze raz musisz robić tę samą wycenę? Nasze doświadczenie pokazuje, że to stały schemat w wielu warsztatach samochodowych. Powoduje ogromną stratę czasu dla jego pracowników. A strata czasu niesie swoje konsekwencje…
Tracisz czas? Tracisz pieniądze.
Czas jest na wagę złota. Co daje Ci większe zyski? Szukanie części samochodowych (bez pewności, że ktoś je kupi) czy realizacja konkretnych usług i napraw dla klientów? Odpowiedź jest oczywista. Dlatego warto zadbać o to, aby czas spędzony nad szukaniem części i tworzeniem wycen nie wpłynął negatywnie na pozostałą pracę w warsztacie. A tak niestety często się dzieje. Skutki?
- Pracownicy nie wyrabiają się z naprawami – zostają w pracy dłużej, niż by chcieli,
- Nie są w stanie obsłużyć nowych klientów – brakuje na to czasu,
- Właściciele warsztatów myślą nad stworzeniem osobnego etatu dla osoby zamawiającej części (co wiąże się z bardzo wysokimi kosztami),
- Większe ryzyko niezadowolenia klienta – spowodowane wydłużeniem czasu naprawy przez brak dostępności części.
Na co w warsztatach samochodowych traci się najwięcej czasu? [Ankieta]
Portal motoryzacyjny MotoFocus.pl jakiś czas temu przeprowadził ankietę w warsztatach samochodowych, aby odpowiedzieć na pytanie, które obowiązki są najbardziej czasochłonne dla ich pracowników. Wyniki ankiety wskazują, że warsztaty mają problemy z dostępnością niektórych części. To wiąże się z koniecznością poszukiwania ich w różnych miejscach, a to zajmuje czas, który pracownicy warsztatów muszą poświęcić na wykonywanie zamówień i przygotowywanie wycen dla klientów.
To nie wszystkie wnioski, które płyną z wyników ankiety. Zapytano przedstawicieli warsztatów o to, ile czasu spędzają na tworzenie wycen i obsługę klienta. Oczywiście – im większy warsztat i więcej stanowisk naprawczych, tym więcej klientów on obsługuje i tym samym poświęca więcej czasu na ich obsługę. O ile nie jest to problem w mniejszych warsztatach (bo są one w stanie uporać się z wycenami w około 2 godziny), o tyle w większych serwisach czas ten wynosi nawet 8 godzin, co czyni to pracą na osobny etat (a nawet kilka).
Jak oszczędzić nawet 2 godziny dziennie podczas pracy w warsztacie?
Wyniki ankiety wskazują, że w warsztatach samochodowych zbyt dużo czasu zajmuje realizacja wycen dla klientów i dokonywanie zamówień. Natomiast to nie jedyne obowiązki pracowników warsztatów. A gdyby tak tworzenie wycen i obsługa klientów mogłyby odbywać się nawet 5 razy szybciej?
To możliwe właśnie dzięki platformie Motorro, która pozwala znaleźć daną część w 95% hurtowni w Polsce w zaledwie 3-4 minuty, jednym kliknięciem. W Motorro sprawdzisz najkorzystniejszą cenę i dostępność produktu niemal we wszystkich hurtowniach w kraju. W ten sposób możesz wybrać najniższą cenę produktu, przedstawić klientowi atrakcyjną ofertę, zarobić oraz oszczędzić czas na ręcznym przeszukiwaniu katalogów.
Skontaktuj się z nami
Jak działa Motorro?
Być może zastanawiasz się, na jakiej zasadzie działa Motorro i jak możesz zamawiać części z każdej hurtowni, skoro nie masz z nimi współpracy. Już wyjaśniamy.
Platforma Motorro integruje w jednym miejscu ofertę 95% hurtowni motoryzacyjnych w Polsce. Pracownik warsztatu wyszukuje potrzebną część poprzez wpisanie w wyszukiwarkę np. jej indeksu. Wtedy wyświetlają mu się wszystkie oferty hurtowni współpracujących z Motorro, u których produkt jest dostępny. Oprócz tego może zobaczyć takie informacje jak:
- cena – ważna, gdy chcemy kupić część jak najtaniej i zaoferować klientowi atrakcyjną wycenę,
- liczba dostępnych sztuk,
- czas dostawy – istotny, gdy zależy nam na tym, aby część dotarła do warsztatu tak szybko, jak to możliwe.
Co ważne – ceny, które wyświetlają się Motorro są cenami dopasowanymi do indywidualnych warunków, które warsztat ma ustalone z daną hurtownią.
Kolejna zaleta – aktualizacja ofert na platformie przebiega w czasie rzeczywistym, są w niej więc dostępne dokładnie te same informacje, co w katalogach zamówieniowych poszczególnych dystrybutorów, a złożone zamówienie trafia bezpośrednio do systemu dystrybutora i od niego też przyjdzie dostawa towaru.
Jaki jest koszt Motorro? W zależności od wybranego planu i pakietu, koszt korzystania z platformy wynosi od 3,47 zł netto / dziennie. Sprawdź dostępne plany i wybierz ten, który najbardziej będzie odpowiadał potrzebom Twojego warsztatu: motorro.pl/cennik/.
Platforma Motorro sprawdzi się zarówno w mniejszych, jak i w większych warsztatach (4-5 lub więcej stanowisk) i dzięki niej mają one możliwość:
- oszczędzić do 2h dziennie na realizacji wycen,
- obsługiwać klientów nawet 5 razy szybciej (tworzenie wyceny dla jednego klienta zajmie 4-5 minut, zamiast 15-20 minut),
- porównywać ceny i dostępność części między warsztatami,
- szybko i łatwo zamawiać części z wielu hurtowni – jednym kliknięciem.
Natomiast jedną z funkcji, którą klienci Motorro cenią sobie najbardziej, jest zapisywanie koszyków. Na czym ona polega?
Gdy skompletujemy już zamówienie naszego klienta, możemy zapisać je w jego indywidualnym “koszyku”, który nazywamy np. jego imieniem i nazwiskiem. Dzięki temu wycena i czas przeznaczony na jej zrealizowanie nie przepadną. Kiedy klient wróci, np. po 1-2 dniach, możemy odszukać jego koszyk w zaledwie kilka sekund, zaktualizować ceny i przedstawić mu ponownie ofertę. Nie musimy tworzyć wyceny od nowa. Dodatkowo nie ryzykujemy sytuacją, że powracający klient trafi np. na naszego kolegę, który poda mu zupełnie inne ceny (bo np. sprawdził oferty w innych hurtowniach).
Czy platforma Motorro faktycznie sprawdza się w warsztatach samochodowych?
Platformę Motorro przetestowało już wiele sklepów z autoczęściami, a także warsztatów samochodowych. Co dokładnie mówią na temat korzystania z platformy? Czy im się sprawdza? Komu polecą Motorro, a komu nie? Zerknij na nagrania, w których właściciele i pracownicy sklepów z częściami i warsztatów dzielą się swoją opinią o Motorro:
Chcesz poznać szczegóły korzystania z Motorro? Wszystkie dostępne plany, pakiety i ich ceny znajdziesz tutaj: motorro.pl/cennik/
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz wsparcia przy wyborze pakietu, daj nam znać – pomożemy! Oto numer telefonu, pod którym uzyskasz wszystkie niezbędne informacje: +48 507 425 105 Jesteśmy dla Ciebie dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8-17.