Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie z autoczęściami dzięki platformie Motorro? Wielu pracowników i właścicieli sklepów z częściami samochodowymi dobrze zna ten scenariusz: klient przychodzi, tworzymy dla niego wycenę, a on rzuca “zastanowię się” i wychodzi. A gdyby tak klient częściej od nas kupował, a nie tylko się zastanawiał? Można zwiększyć na to szanse. Chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić i jak zwiększyć sprzedaż w sklepie z autoczęściami? O tym w dzisiejszym artykule!

Zajmujesz się sprzedażą części samochodowych? Niezależnie od tego, czy prowadzisz swój własny sklep czy jesteś jego pracownikiem, czytaj dalej. W tym artykule dowiesz się m.in.:

  • jak oszczędzać czas na realizacji wycen,
  • jak można skutecznie obsłużyć więcej klientów w krótszym czasie,
  • jakiego błędu unikać tworząc wycenę dla klienta,
  • w jaki sposób można zaoferować klientowi atrakcyjną ofertę.

Spis treści:

Kiedy tworzenie wycen dla klientów zajmuje zbyt dużo czasu…

Praca w sklepie z częściami samochodowymi to nie tylko obsługa klientów i realizowanie wycen. To również odbieranie towaru od kurierów, jego sprawdzanie, rozkładanie, wprowadzanie faktur do systemu, zamawianie towaru na półkę i szereg innych, ważnych czynności. Natomiast często zdarza się, że większość czasu zajmuje realizacja wycen dla potencjalnych klientów. Prawdopodobnie sam dobrze wiesz, jak czasochłonne jest to zajęcie. Z naszego doświadczenia wynika, że realizacja wyceny dla jednej osoby może wynieść średnio nawet 15-20 minut. Dzieje się tak głównie dlatego, że w większości sklepów katalogi przegląda się ręcznie. Dlaczego to problem? Już wyjaśniamy.

Wyobraź sobie taką sytuację: klient przychodzi do Twojego sklepu i mówi, że potrzebuje klocki hamulcowe, filtr powietrza i odbój amortyzatora. Szukasz klocków najpierw w katalogu jednej hurtowni. Potem w katalogu drugiej, bo może będzie miała lepszą cenę. Mógłbyś szukać dalej, aby zaoferować klientowi jeszcze lepszą cenę lub szybszy czas dostawy, ale wiesz, że nie masz na to czasu. Musisz poszukać jeszcze dwóch części w co najmniej dwóch katalogach. I to wszystko ręcznie. A to zajmuje czas, którego nie masz.

Oczywiście rzadko kiedy zdarza się, że możemy obsłużyć jednego klienta “w spokoju” – często przerywa w tym dzwoniący telefon, od innych osób, które są zainteresowane wyceną. Nie wspominamy o tym, że kolejni klienci przychodzą do sklepu, ustawiają się w kolejce i niecierpliwią się, gdy muszą czekać zbyt długo. Część z nich w takiej sytuacji zrezygnuje i opuści sklep.

I tak w kółko. Ty tracisz czas na realizację wyceny. Nie masz pewności, czy klient kupi. Częściej się nad tym “zastanawia”. Czasami wraca kilka dni później, a Ty od nowa musisz poświęcać czas na realizowanie wyceny. I tak wygląda niemal każdy dzień. Biznes i zarobki stoją w miejscu (a może i nawet maleją).

Znasz temat? Miałeś kiedyś podobną sytuację? A może to Twoja codzienność? My znamy temat doskonale. Szczególnie jeden z założycieli platformy Motorro – Mariusz Pawluk, który przez parę lat pracował w sklepie z częściami samochodowymi. Popełniał wtedy jeden kluczowy błąd, przed którym chcemy Cię przestrzec. Dlatego czytaj dalej i poznaj krótką historię Mariusza.

Kluczowy błąd przy tworzeniu wycen dla klientów – case study

Mariusz przez kilka lat pracował w sklepie z częściami samochodowymi. Do jego obowiązków należało m.in. realizowanie wycen dla potencjalnych klientów. Pewnego dnia przyszedł do niego kolega. Poprosił o wycenę części do remontu silnika. Jak to w sklepach z częściami często bywa – Mariusz był zabiegany, więc poprosił kolegę o zostawienie listy części i obiecał, że oddzwoni do niego za kilka godzin.

W tamtym czasie Mariusz miał 5 lat doświadczenia, znał oferty różnych hurtowni na wylot i doskonale orientował się w cenach rynkowych danych części. Przygotował ofertę dla kolegi, natomiast popełnił przy tym jeden kluczowy błąd – sprawdził ceny części tylko w jednym katalogu hurtowni. Był przekonany, że ta hurtownia zaoferuje mu najlepszą cenę na części silników. I rzeczywiście, czasami tak było. Natomiast w tej konkretnej sytuacji okazało się być zupełnie inaczej.

Mariusz sprawdził ceny części potrzebnych koledze (były tam tłoki, uszczelki, pierścienie itp.). Dołożył jedynie 5% narzutu i podał cenę 3200 zł. Kolega Mariusza szczerze przyznał, że był w innym sklepie (gdzie nikogo nie zna) i usłyszał cenę 2800 zł. Mariusz poświęcił nieco więcej czasu na realizację wyceny – dokładnie przeanalizował katalogi wszystkich hurtowni, do których miał dostęp i okazało się, że w najlepszej konfiguracji części mogły kosztować go 2200 zł. Duża różnica w cenie, prawda?

Wniosek? Im dokładniejsza analiza wielu katalogów, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdziemy niższą cenę. A dzięki temu możemy przedstawić klientowi bardziej atrakcyjną ofertę i dzięki temu sprawić, że kupi właśnie u nas. A nie u konkurencji.

Ale… Kto w sklepie z częściami ma czas na żmudne analizowanie katalogów nawet kilkunastu hurtowni? Gdy klienci ustawiają się w kolejce, a telefon nie przestaje dzwonić?


To samo pytanie zadawał sobie Mariusz. Zaczął szukać narzędzia, które zrobi to za niego. Automatycznie. Szybko. Dokładnie. Narzędzia, dzięki któremu będzie mógł w jednym miejscu sprawdzić swoje ceny i dostępność części z wszystkich hurtowni. Nie znalazł go, dlatego stwierdził, że warto je stworzyć. W ten sposób powstało Motorro – aplikacja, która pozwala wyszukać części wśród 95% hurtowni w całej Polsce w zaledwie kilka sekund i realizować wyceny nawet w 3-4 minuty!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie z autoczęściami dzięki Motorro?

Motorro to platforma, z której mogą korzystać m.in. sklepy z częściami samochodowymi i dzięki temu znacznie zwiększyć wydajność swojej pracy, a także sprzedaż. W jaki sposób? Już wyjaśniamy. Dzieje się to m.in. dzięki funkcjom:

1. Porównanie cen i dostępności części w katalogach 95% hurtowni w Polsce

Szukając części poprzez Motorro możesz być spokojny o to, że nie przeoczyłeś oferty hurtowni, która oferuje daną część najtaniej. Dzięki temu możesz zaproponować potencjalnemu klientowi możliwie najkorzystniejszą ofertę. A dzięki temu jest większa szansa, że zostanie on właśnie Twoim klientem i nie kupi u konkurencji.

2. Nawiązywanie współpracy z nowymi hurtowniami

W Motorro masz możliwość zamówić części we wszystkich hurtowniach, z którymi współpracujesz. Jeśli jednak okaże się, że nie masz współpracy z hurtownią, która oferuje daną część, możesz ją łatwo nawiązać przez Motorro. Dzięki temu poszerzasz swoją bazę dostawców i zwiększasz szansę na znalezienie części w jeszcze niższej cenie.

3. Sprawna realizacja wyceny

Ręczne przeglądanie katalogów wiąże się z tym, że tworzenie wyceny dla jednego klienta może trwać nawet 15-20 minut. Z Motorro tą samą wycenę możesz stworzyć nawet w 3-4 minuty, czyli aż 5 razy szybciej. Oznacza to, że w tym samym czasie możesz obsłużyć nie jednego, a nawet 5 klientów. Czy to w sklepie stacjonarnym, czy przez telefon. Dodatkowo klienci spędzą mniej czasu w kolejkach, co również może wpłynąć na ich zadowolenie.


Motorro jest wyposażone również w inne funkcje, które mogą z powodzeniem ułatwić Twoją pracę oraz oszczędzić cenny czas. Do tych funkcji należy m.in.:

  • zapisywanie koszyków – funkcja szczególnie przydatna, jeśli zdarza się, że klienci w Twoim sklepie po usłyszeniu wyceny nie decydują się od razu na zakup / potrzebują czasu na zastanowienie się. Na czym ona polega? Gdy skompletujemy już zamówienie naszego klienta, możemy zapisać je w jego indywidualnym “koszyku”, który nazywamy np. jego imieniem i nazwiskiem. Dzięki temu wycena i czas przeznaczony na jej zrealizowanie nie przepadną. Kiedy klient wróci, np. po 1-2 dniach, możemy odszukać jego koszyk w zaledwie kilka sekund, zaktualizować ceny i przedstawić mu ponownie ofertę. Dodatkowo nie ryzykujemy sytuacją, że powracający klient trafi np. na naszego kolegę, który poda mu zupełnie inną wycenę.
  • składanie zamówień przez platformę – funkcja, która przyda się szczególnie, gdy zamawiasz kilka części z różnych hurtowni. W Motorro możesz jednym kliknięciem złożyć zamówienie na części w kilku hurtowniach jednocześnie.

Obsługa Motorro

Jeśli niechętnie korzystasz z “nowości”, bo nie masz czasu na ich naukę lub obawiasz się, że nie poradzisz sobie z ich obsługą, to w przypadku Motorro nie masz o co się martwić. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby korzystanie z platformy było łatwe i intuicyjne. Dodatkowo wraz z wykupieniem dostępu do platformy, zapewniamy wdrożenie i szkolenie z platformy. Dzięki temu możesz być spokojny o to, że osoba zamawiająca części i realizująca wyceny bez problemu poradzi sobie z obsługą Motorro.

Jak zacząć korzystać z Motorro w swoim sklepie z częściami? Wejdź na stronę motorro.pl/cennik/, sprawdź dostępne pakiety i wybierz ten, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Opinie na temat platformy Motorro

Platformę Motorro przetestowało już wiele sklepów z autoczęściami, a także warsztatów samochodowych. Co dokładnie mówią na temat korzystania z platformy? Czy im się sprawdza? Komu polecą Motorro, a komu nie? Zerknij na nagrania, w których właściciele i pracownicy sklepów z częściami i warsztatów dzielą się swoją opinią o Motorro:

Chcesz poznać szczegóły korzystania z Motorro? Wszystkie dostępne plany, pakiety i ich ceny znajdziesz tutaj: motorro.pl/cennik/

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz wsparcia przy wyborze pakietu, daj nam znać – pomożemy! Oto numer telefonu, pod którym uzyskasz wszystkie niezbędne informacje: +48 507 425 105 Jesteśmy dla Ciebie dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8-17.